In de wijde wereld van YouTube vind je video’s voor elk onderwerp onder de zon die je kunt zien met behulp van internet tv. Van videoshorts van keyboardspelende katten tot de volledige film ‘Looking for Mr. Goodbar’, YouTube heeft het allemaal. Naast de enorme hoeveelheid video-inhoud van het platform, is YouTube ook de op één na grootste zoekmachine na Google, met veel unieke bezoekers per maand. Het platform biedt een grote kans voor adverteerders op sociale media. Als zodanig biedt YouTube verschillende targetingopties via het dashboard van Google AdWords en TrueView (het advertentieplatform van YouTube). Maak hierbij gebruik van de onderstaande tips!
Inhoud van dit artikel
Creëer boeiende content
De sleutel tot het creëren van succesvolle content is het creëren van een boeiend verhaal. Hoe ziet dat eruit? Eerst en vooral wil je onthouden dat de views na 45 seconden aanzienlijk afnemen. Met dat in gedachten, wil je dat de belangrijkste berichten al vroeg worden overgebracht voor het geval kijkers stoppen met kijken. Wees duidelijk over wat je bedrijf te bieden heeft en waarom het relevant is voor de consument. Geef ten slotte aan het einde van je video duidelijke vervolgstappen voor de klant, of het nu gaat om een aankoop, het delen van de video of het bezoeken van je website. Goede video’s kunnen trouwens gebruikt worden in inbound marketing campagnes.
Voeg YouTube Analytics toe
Statistieken zijn belangrijk, zeker als je veel geld uitgeeft aan advertenties op YouTube. Wanneer je de prestaties van je advertentie analyseert, gebruik je de parameters die je door YouTube Analytics worden verstrekt – en gebruik je er veel van. Je wilt zo veel mogelijk informatie hebben om een zo goed mogelijk beeld te krijgen van hoe je advertentie presteert op YouTube. Bespaar tijd en selecteer de optie voor automatische rapportage om je rapporten per e-mail aan je te laten bezorgen.
Ken je publiek
Een van de fundamentele componenten van elke geweldige advertentiecampagne is een goed begrip van het publiek dat je hoopt te bereiken. Hetzelfde geldt voor elke opmerkelijke YouTube-advertentiecampagne; om een YouTube-campagne te voeren die je advertentie-euro’s waard is, moet je eerst weten wie je probeert te bereiken. Zonder het juiste onderzoek mis je misschien de doelgroep die je zo hard probeert te bereiken; maar door inzicht te krijgen in het gedrag en de houding, en door inzicht te krijgen in de demografie van je allerbeste klant, maak je je advertentiecampagne klaar voor succes.
Optimaliseer je campagne
Het beheren van een YouTube-advertentiecampagne vereist toewijding en obsessieve aandacht voor statistieken zoals kosten per weergave (CPV) en klikfrequentie (CTR). Zodra een campagne is gestart, moet je de tijd nemen om de meest relevante advertentiestatistieken voor je advertentiecampagne op YouTube te bestuderen. Nadat je de statistieken goed onder de knie hebt, moet je uitzoeken wat wel en niet werkt binnen je campagneadvertentiegroepen en vervolgens de nodige stappen ondernemen om de situatie te verhelpen.
Succesvol zijn met YouTube-advertenties vereist een voortdurende toewijding om je vaardigheden te vergroten en op de hoogte te blijven van trends en veranderingen in advertenties op sociale media. Hopelijk helpen deze vier tips je om YouTube-advertentiesucces te behalen.
Ook interessant: YouTube afmetingen