Haal als ondernemer het maximale uit de verschillende voordelen van zowel online, als offline marketing. Kies niet uitsluitend voor SEO of bijvoorbeeld SEA, maar combineer het met offline banners maken, het uitdelen van flyers op een beurs of bijvoorbeeld het verspreiden van huis-aan-huis reclame. Op deze manier bereik je een zo breed mogelijk publiek, wat helpt de omzet van jouw organisatie te laten groeien. In dit artikel lees je meer over de mogelijkheden die je hebt bij het combineren van online en offline marketing. Welke marketingmiddelen zet jij momenteel al in voor je organisatie?
Inhoud van dit artikel
Voordelen van offline marketing voor bedrijven
Er zijn verschillende redenen die het gebruik van offline marketing interessant maken voor bedrijven. Een van de voornaamste voordelen hiervan is de mogelijkheid om in korte tijd een groot publiek te bereiken. Denk aan een spandoek met een aankondiging van de opening van je nieuwe vestiging. Zeker op drukke plekken in de grote steden zal zo’n spandoek al snel door honderden tot zelfs duizenden voorbijgangers worden gezien. Een spandoek kan zo bijdragen aan een snelle groei van je naams- of merkbekendheid.
Banners en flyers in de huisstijl van je organisatie
Bij de toepassing van offline marketing is het belangrijk om ervoor te zorgen dat uitingen passen bij de huisstijl van je organisatie. Iemand die je website al eens bezocht heeft, moet de banner of een flyer direct aan je bedrijf kunnen koppelen. Verschillende partijen bieden je tal van mogelijkheden bij het ontwerpen van offline marketingmiddelen. Kijk bijvoorbeeld eens naar het aanbod van Drukzo.be.
Specifieke doelgroep bereiken met online marketing
Waar je met offline marketing in korte tijd veel mensen bereikt, maakt online marketing het mogelijk om de focus op een specifieke doelgroep te leggen. Iets wat met banners of bijvoorbeeld flyers lastiger is. Online marketing kent hierbij verschillende vormen, uiteenlopend van een periodiek verstuurde nieuwsbrief aan je vaste klanten tot zoekmachine optimalisatie (SEO) om beter vindbaar te zijn op de voor jouw organisatie belangrijkste zoekwoorden. Ook het adverteren in zoekmachines, vaak afgekort tot SEA, is populair.
Het is sterk aan te raden om voor bijvoorbeeld SEO en SEA een ervaren bureau in te schakelen. Pak je dit op verkeerde wijze aan dan kost het niet alleen onnodig veel tijd en geld, maar hebben je inspanningen mogelijk zelfs een averechts effect. Vertrouw op de best practices van ervaren partijen op dit vlak.