Digitale marketing: hoe pak ik dit aan?

Online marketing, digital marketing, reclame, online communicatie en social media management. Als je als bedrijf in 2023 nog geen online aanwezigheid als noodzaak ziet, nodigen we je toch echt uit om daar nog eens over na te denken. We staan pas aan het begin van het online werken, de online markt groeit nog steeds. Maar het kan overweldigend zijn, zeker als je niet thuis bent in die wereld. Via Sortlist vind je snel het beste digitale marketingbureau wat bij jou past. Maar digitale marketing, wat is het nu eigenlijk? En hoe werkt het? In dit artikel delen we een paar basisbegrippen met je. 

Wat is digitale marketing precies?

De mogelijkheden die de online wereld biedt, zijn eindeloos. We bevinden ons meer en meer online, en daar kun je van alles van vinden, maar daardoor wordt de wereld ook bereikbaarder. Je kan denken aan online branding, online campagnes, social media (campagnes) of een website met een handige ‘customer journey’ zodat je uiteindelijk de resultaten van jouw bedrijf in jouw eigen voordeel laat groeien. Als je nog geen digitale marketing uitoefent, wees niet bang! Het kan hartstikke leuk zijn, en als je geen online serives aanbiedt, hoeft het zeker geen vervanging te zijn van je huidige klantrelaties. Het is een mooie aanvulling, die het leven een stukje makkelijker kan maken. Hoe fijn is het bijvoorbeeld dat we kleding, films en eten online kunnen bestellen? Datzelfde gemak kun je ook inzetten voor je bedrijf. En zoals eerder gezegd, sluit marketing het werken ‘in de echte wereld’ totaal niet uit! 

Waar moet je opletten als je aan de slag gaat digitale marketing?

Het belangrijkste is dat je met een partij in zee gaat die jouw wensen vertaalt naar een effectieve strategie. En dat kost tijd, experimenteren en geld. Hoe meer budget je hebt, hoe meer mensen je op een kwalitatieve manier kunt bereiken natuurlijk. Sales is a numbers game. En daar komt digitale marketing zeker van pas. Hoe fijn is het als je je klantenbestand online opeens  keer 10 kunt vergroten? Uiteraard moet je zelf de verkoop doen, maar een digital marketing agency, zoals bijvoorbeeld een reclamebureau in Brussel, kan er voor zorgen dat jij op een leuke en creatieve manier heel wat meer leads kunt vinden. Het belangrijkste wat jij kunt doen, is nadenken over hoe je wil overkomen, wat je wil verkopen en wie je wil bereiken als potentiele klant. Dat scheelt een hele hoop uitzoekwerk en tijd. Een reclamebureau kan alle zorgen over online vindbaarheid, campagnes en creatieve concepten voor je uit handen nemen. Het is aan jou om te bedenken wat je wil vertellen. 

Beoordeel dit artikel

Leave a Comment