Hoe moet je Facebook Business Manager aanmaken? Dat doe je zo!

Wil je weten hoe je Facebook Business Manager moet aanmaken? Dan ben je hier aan het juiste adres. In dit artikel leg ik haarfijn uit hoe je dat precies doet. Na het lezen van dit artikel kun je een Facebook Business Manager of Bedrijfsmanager account helemaal zelfstandig aanmaken.

Wat is Facebook Business Manager?

Facebook Business Manager is een gratis tool waarmee je (meerdere) Facebookpagina’s of advertentieaccounts kunt beheren. Het is het perfecte platform als je met meerdere personen eenzelfde pagina beheert. Je kunt rollen toewijzen aan personen, partners of agencies. Op die manier kun je eenvoudig bijhouden wie aan welke opdracht kan en mag werken. In dit artikel leg ik je uit hoe je start Facebook Business Manager moet aanmaken.

Facebook boek voor dummies
Meer leren over Facebook?

Zou je graag wat handiger worden met Facebook? Lees dan zeker eens het Facebook boek voor dummies. We hebben ook een overzicht gemaakt van alle Facebook boeken die we aanbevelen.

Facebook Business Manager aanmaken

Het aanmaken van Facebook Business Manager account is zeer eenvoudig. Je hoeft enkel deze vier stappen te doorlopen:

  1. Ga naar business.facebook.com/overview.
  2. Klik op Account maken.
Klik op account aanmaken om een Facebook Business Manager account aan te maken.
  1. Voer een naam voor je bedrijf, jouw naam en je zakelijke e-mailadres in en klik op Verzenden.
facebook bedrijfsmanager aanmaken
  1. Voer je bedrijfsgegevens in en klik op Verzenden.
  2. Je Facebook Business Manager account werd succesvol aangemaakt.

Gebruikers toevoegen

Joepie, je Bedrijfsmanager account werd succesvol aangemaakt. Nu kun je andere gebruikers gaan toevoegen. Dit doe je zo:

  1. Ga naar je Bedrijfsinstellingen. Deze instellingen kun je raadplegen door linksboven op het menu te klikken. Klik vervolgens op Bedrijfsinstellingen.
bedrijfsinstellingen facebook bedrijfsmanager
  1. Klik op Personen.
Personen toevoegen aan Facebook bedrijfsmanager of business manager doe je zo.
  1. Klik op + Toevoegen.
  2. Voer het e-mailadres in van de persoon die je wilt toevoegen.
  3. Selecteer de rol die je aan de persoon wilt toewijzen. Lees de beschrijving voor elke rol. Kies Werknemers toegang of Beheerderstoegang. Je kunt ook Geavanceerde opties weergeven selecteren om Financieel analist of Financieel redacteur te kiezen.
  4. Klik op Volgende.
  5. Kies een type bedrijfsmiddel in de eerste kolom. Je kan kiezen tussen pagina’s, advertentie accounts, catalogi en apps.
  6. Selecteer nu de afzonderlijke bedrijfsmiddelen waaraan je de betreffende persoon wilt toevoegen in de tweede kolom.
  7. In de derde en laatste kolom kun je de rechten van de gebruiker gaan bepalen. Mag de gebruiker content publiceren? Advertenties aanmaken? Statistieken bekijken? Dit beheer je hier.
  8. Klik op Uitnodigen om het de persoon toegang te verlenen tot Facebook Bedrijfsmanager.

Pagina’s toevoegen

Gebruikers toegevoegd: check! Maar hoe voeg je nu pagina’s toe? Dit doe je aan de hand van de volgende stappen:

  1. Ga naar je Bedrijfsinstellingen in Business Manager.
  2. Klik onder Accounts op Pagina’s.
  3. Klik op + Toevoegen.
  4. Selecteer Een pagina toevoegen.
  5. Voer de naam of URL van de Facebook-pagina in.
  6. Klik op Pagina toevoegen.

Meer Facebook

Vond je dit interessant? Dan ben je klaar voor de volgende stap. Ontdek hier hoe je de Facebook pixel moet installeren. Deze pixel heb je nodig om onder andere Facebook remarketing campagnes op te zetten.

4.7/5 - (13 votes)

Leave a Comment