Hoger in Google met Torseo
Ons SEO bureau versterkt je positie in de zoekresultaten.
Wil je hoger scoren in Google? Dan moet je inzetten op SEO of zoekmachine optimalisatie, het is een belangrijk onderdeel van elke online strategie. Samen met jou gaan wij als SEO bureau die uitdaging aan.
diensten van ons seo bureau
Niemand weet hoe de algoritmes van Google exact werken, maar wat vaststaat is dat ze voortdurend bijgeschaafd worden. Als SEO bureau kunnen wij je daarom een brede waaier aan diensten aanbieden. Wij helpen zowel start-ups als groeiende bedrijven met het verbeteren van de website resultaten.
Zoekwoordenonderzoek
We gaan op zoek naar relevante zoekwoorden voor je website waarmee de kans op vindbaarheid het grootst is. Op basis van ons onderzoek doen we ook een aanbeveling van hoe de sitestructuur van je website er moet uitzien.
SEO copywriting
SEO copywriting, dat zijn sprankelende teksten die een antwoord geven op de zoekintentie van je bezoekers. Wij schrijven copy op maat, gebaseerd op jouw input en relevant zoekwoordenonderzoek rond jouw topic.
Technische SEO
De inhoud en opbouw van je content is belangrijk voor SEO, maar er zijn ook heel wat technische zaken die een impact hebben op je plaats in de zoekresultaten. Wij werken nauw samen met de webdevelopers voor een optimaal resultaat.
SEO migraties
Ga je jouw website verhuizen of aanpassen? Dan is een migratieplan van groot belang. Zo voorkom je een daling van je verkeer en posities. Ons team begeleidt je door het hele proces, zo ben je zeker van een vliegende start!
Linkbuilding uitbesteden
De autoriteit van je website verhogen om hoger te scoren in Google? Dan moet je inzetten op linkbuilding. Linkbuilding uitbesteden aan Torseo? Wij gaan op zoek naar kwalitatieve backlinks voor je website!
Website audit
Nood aan een gezondheidscheck van je website? Dan kunnen wij voor jou een SEO website audit uitvoeren. Na de audit krijg je een op maat gemaakt rapport met adviezen zodat je direct aan de slag kunt.
SEO training
Willen jullie zelf aan de slag met SEO? Dan kunnen wij een SEO training op maat uitwerken voor je team. Zoekwoorden op de juiste plek, de manier van werken van zoekalgoritmes, tips en trucs voor meta tags,… Wij delen graag onze kennis.
SEO abonnement
Op zoek naar een partner voor een lang en duurzame samenwerking? Dan hebben we de perfecte oplossing: een SEO abonnement.
Waarom SEO uitbesteden aan SEO bureau Torseo?
SEO bureau Torseo is dé aangewezen partij voor al jouw SEO-gerelateerde werkzaamheden. Van zoekwoordenonderzoek tot het schrijven van content en van technische website audits tot concurrentieanalyses, we verzorgen het allemaal! Dit doen we met veel passie en liefde voor het vak. We staan dan ook garant voor resultaten en willen samen groeien met onze klanten.
Wat onze werkwijze typeert is onze persoonlijke en transparante aanpak. Doordat we zonder lange contracten en opzegtermijnen werken zijn onze diensten bovendien erg laagdrempelig. Daardoor hebben we niet alleen ervaring met grote, internationele spelers, maar ook met kleine bedrijven en ondernemers. We vertrouwen namelijk volledig op onze expertise, waardoor we reeds vele langdurige samenwerkingen hebben lopen, waarbij de klant altijd centraal staat.
We zijn als je het ons vraagt geen doorsnee marketingbureau en rekenen dan ook geen belachelijk lage tarieven. Een sterke SEO strategie uitwerken kost immers tijd en vereist veel specialistische kennis. We gaan dan ook veel verder dan elk ander SEO bureau om voor jou die toppositie in zoekmachines te realiseren. Weten hoe we dat doen en hoe een SEO traject er bij ons uitziet? Lees dan snel verder!
Waarom is SEO belangrijk?
SEO is ontzettend belangrijk voor de ondernemer die op de lange termijn wil groeien met zijn/haar bedrijf. Het verhogen van de zichtbaarheid van je website zou altijd een van de belangrijkste onderdelen van je marketingstrategie moeten zijn, want dit levert je meer verkeer op. Meer verkeer betekent meer klanten, en dus meer omzet. Dit is uiteraard te realiseren met advertenties, maar zodra je deze deactiveert, blijft het verkeer ook weg. Een SEO bureau inschakelen daarentegen, is bedoeld om een blijvende stroom bezoekers op de lange termijn te realiseren. Dit doen we bij Torseo door voor jouw website een sterke positie in de resultaten van zoekmachines te veroveren, en deze vervolgens vast te houden.
Wist je dat enkel de eerste paar zoekresultaten de meeste kliks behalen? Sterker nog, de top 3 zoekresultaten haalt meer dan 50% van de kliks binnen. Daar wil je met jouw website tussen staan, niet?
Met de duurzame langetermijnstrategie van SEO bureau Torseo hoef jij niet naar je klanten toe, maar komen ze middels je website naar jou toe. Door hoog in de zoekresultaten te staan bij relevante zoekopdrachten, bereik je je doelgroep immers zonder dat je daar zelf iets voor hoeft te doen.
Hoe ziet een SEO traject eruit?
Laten we vooropstellen dat een SEO traject altijd maatwerk is. Een SEO bureau dat een standaard aanpak hanteert, kan dan ook niet op tegen onze uitgebreide en gedetailleerde campagnes. Elke website en doelgroep zijn immers anders, en ook de websites en SEO campagnes van concurrenten hebben hun effect op jouw ranking.
Een SEO campagne rust in principe altijd op drie pijlers, namelijk Content, Autoriteit en Techniek. Het is de juiste combinatie van deze pijlers die jou die gedroomde toppositie in zoekmachines oplevert, en ook op de lange termijn vasthoudt.
1. Grondige analyse
De eerste stap van een succesvolle SEO campagne is een grondige analyse. Dit is nodig om de strategie te kunnen bepalen en een idee te krijgen van de huidige performance, mogelijkheden en pijnpunten. Deze analyse bestaat uit drie onderdelen:
- Website audit: Weten hoe je website op diverse vlakken presteert, is de eerste stap naar een succesvolle SEO campagne. We kijken bijvoorbeeld naar eventuele indexatieproblemen, wat de laadsnelheid van de website is en of er duplicate content in voorkomt. Ook de mobiele performance is erg belangrijk, aangezien websites die volledig responsive zijn een streepje voor hebben bij zoekmachines.
- Concurrentieanalyse: Het is voor een sterk resultaat erg belangrijk om allereerst de concurrentie in kaart te brengen. Hoe goed scoren diens websites? Op welke zoektermen ranken ze waar jij nog niet op target (keyword gap analyse) en hoe ziet hun linkprofiel eruit? Al deze zaken zijn belangrijk om mee te nemen.
- Zoekwoordenonderzoek: Om te weten op welke zoekwoorden we het beste kunnen inzetten, kijken we bij alle relevante termen naar het zoekvolume. Bovendien checken we hoe realistisch het is om met bepaalde zoektermen hoog te ranken. Een zoekwoordenonderzoek laat tevens zien wat aantrekkelijke gerelateerde zoektermen zijn om in de content op te nemen.
Het uitvoeren van een nulmeting
Een vast onderdeel van onze analyse is de nulmeting. Deze meting levert ons interessante, meetbare data op, waar we op elk moment in de campagne op terug kunnen vallen. Denk aan de autoriteit van je domein, het huidige aantal bezoekers op je website, waar deze bezoekers voornamelijk vandaan komen en wat de positie in zoekmachines is bij relevante zoekopdrachten. Deze nulmeting komt op een later moment van pas, wanneer we de resultaten van het SEO traject in kaart brengen.
Doelstellingen en KPI’s bepalen
Naast de resultaten uit de nulmeting leggen we ook graag een aantal concrete doelstellingen en KPI’s, oftewel Key Performance Indicators. Dit zijn specifieke indicatoren die informatie geven over (in dit geval) jouw online zichtbaarheid en performance. We focussen ons bijvoorbeeld op de conversieratio, nieuwe vs. terugkerende bezoekers, hoeveel tijd bezoekers gemiddeld op je website doorbrengen en hoeveel pagina’s worden bekeken. Ook is het interessant om te kijken welk percentage van de bezoekers je website vanaf een mobiel apparaat bekijkt. Al deze informatie laat ons zien waar er ruimte voor verbetering is en op een later moment welke resultaten we reeds hebben behaald.
2. SEO strategie vastleggen en uitvoeren
Na de analyse hebben we voldoende informatie tot onze beschikking om een sterke SEO strategie te ontwikkelen. We stellen tot in detail vast hoe we bovenstaande KPI’s en doelstellingen kunnen behalen en gaan van start met de SEO campagne.
Het creëren van een SEO Roadmap
Naar aanleiding van de website-audit, concurrentieanalyse en het zoekwoordenonderzoek, stellen we allereerst een SEO Roadmap op. Dit is in feite een handleiding voor de gehele campagne, die het gehele plan van aanpak bevat.
In deze SEO Roadmap staan de diverse focuspunten, maar ook de zogeheten quick wins op het gebied van marketing en development, die relatief gemakkelijk gerealiseerd of verholpen kunnen worden. Daarnaast wordt in dit plan de contentstrategie gestroomlijnd en leggen we vast op welke zoektermen we ons gaan richten voor het beste resultaat.
Content creatie
Het creëren van sterke content is een van de belangrijkste onderdelen van een succesvolle SEO campagne. Bij SEO bureau Torseo zijn we ijzersterk in het maken van content. Niet alleen omdat we de beste marketeers en SEO copywriters in dienst hebben, maar ook omdat we nauwgezet in de gaten houden welke factoren het algoritme van zoekmachines kunnen beïnvloeden. Het creëren van sterke, relevante content doen we in de volgende drie stappen:
- Het uitwerken van contentbriefings door onze SEO specialist: Voordat we de content gaan schrijven, werkt een van onze SEO specialisten uitgebreide contentbriefings uit. Deze bevatten per pagina de gewenste zoektermen, onderwerpen en opbouw van de tekst, welke allemaal gebaseerd zijn op het zoekwoordenonderzoek en de concurrentieanalyse.
- Het schrijven van content door onze SEO copywriter: Deze contentbriefings komen bij een van onze ervaren SEO copywriters terecht, die ermee aan de slag gaat. De teksten worden zodanig geschreven dat ze niet alleen goed vindbaar zijn in zoekmachines, maar tevens lekker weglezen en aanzetten tot conversie. We willen immers van elke bezoeker een klant maken!
- Het maken van een content pruning analyse: Content pruning houdt in dat we niet-relevante content of content van slechte kwaliteit verwijderen of aanpassen. Daardoor houd je enkel kwalitatief goede en relevante content over op je website, wat erg goed is voor de vindbaarheid.
Content creatie gaat bovendien verder dan het schrijven van sterke teksten. Daarom optimaliseren we tevens de meta titles en descriptions, voegen we Alt teksten toe aan afbeeldingen en zorgen we voor een sterke interne linkstructuur, zodat bezoekers gemakkelijk binnen de website navigeren.
Online autoriteit verhogen
Het is nodig om sterke content te hebben, maar we besteden ook uitgebreid aandacht aan het verhogen van je autoriteit. Om daadwerkelijk een toppositie in zoekmachines te behalen is namelijk een aantrekkelijk linkprofiel erg belangrijk. Met je content vertel je zoekmachines als Google immers bij welke zoekopdrachten jouw webpagina’s relevant zijn, maar het is de domein autoriteit (en dus je linkprofiel) die bepaalt wat je positie is in deze zoekresultaten. SEO is geen of – of verhaal, maar een en – en verhaal. Content, autoriteit en techniek moeten elkaar versterken.
Simpel gezegd is het zo dat hoe meer er naar jouw website gelinkt wordt, hoe hoger je domein autoriteit, en dus hoe hoger je zult ranken. Het ligt in realiteit echter iets ingewikkelder dan dat. De autoriteit van de website waarvandaan gelinkt wordt speelt namelijk ook een rol, net als de anchortekst waar de link aan wordt verbonden. Onze marketeers stellen daarom een gedetailleerd plan van aanpak op voor de linkbuilding, waarin we gebruikmaken van precies de juiste variëteit aan anchorteksten. Deze variatie in combinatie met de autoriteit en doelgroep van de websites waarop we de links plaatsen, levert je gegarandeerd resultaten op.
Voor linkbuilding en het vergaren van backlinks doen we beroep op ons uitgebreide netwerk aan kwalitatieve websites en bloggers.
Oplossen van technische issues
Wist je dat websites die technisch in orde zijn en een snelle laadtijd hebben doorgaans hoger ranken? Zoekmachines laten namelijk niet alleen de meest relevante content als eerste zien, maar vinden ook gebruiksgemak erg belangrijk. Daarom worden websites die heel traag laden, vol zitten met 404-meldingen of een onduidelijke structuur hebben daar in feite voor afgestraft met een lagere positie. Hetzelfde geldt voor websites die niet responsive zijn, en dus niet goed leesbaar op mobiele telefoons en tablets.
Om deze reden nemen we ook de technische kant van je website onder de loep. We zorgen er bijvoorbeeld voor dat deze overzichtelijk is, snel laadt en nergens foutmeldingen vertoont. Dit onderdeel van een SEO strategie wordt door veel SEO bureaus nogal eens over het hoofd gezien. De ervaring leert ons echter dat het oplossen van deze technische issues ontzettend belangrijk is om die toppositie te behalen én te behouden!
3. Onderhoud, analyse en ondersteuning
Een SEO campagne is in het begin veel werk, maar vereist ook daarna continue onderhoud en analyse. Onze professionals houden de resultaten dan ook constant in de gaten en leggen deze ter vergelijking naast de nulmeting en andere eerder verkregen data. Door slim in te spelen op veranderingen en bij te sturen wanneer nodig, blijft de SEO campagne altijd up to date en zijn resultaten dus blijvend.
Hoe lang duurt het voordat SEO werkt?
We benadrukten al eerder dat een goede SEO campagne vooral op de lange termijn een groot effect heeft. Het is dus niet zoals bij SEA (adverteren) dat je vanaf dag één meer bezoekers trekt. De eerste weken ben je voornamelijk bezig met het analyseren en stel je een stappenplan op.
Hoe snel SEO werkt is bovendien afhankelijk van je inspanningen en investering. Door maandelijks 20 uur te investeren in SEO zul je natuurlijk veel sneller resultaten boeken dan wanneer je een SEO bureau inschakelt voor slechts twee uur per maand. Daarom zeggen de extreem lage prijzen van veel SEO bureaus doorgaans niet zoveel, en hebben deze enkel betrekking op de beperkte tijdsinvestering die ze voor je doen.
Om je een indicatie te geven kun je met de juiste aanpak na zo’n 6 maanden de eerste resultaten verwachten en duurt het zeker een jaar voordat je daadwerkelijk in de top 5 van de zoekresultaten staat. Laat dit je er echter niet van weerhouden werk te maken van je SEO strategie, want de resultaten liegen er niet om en betalen zichzelf in feite terug!
SEO is een langetermijnstrategie
Het opstellen en uitvoeren van een gedegen SEO strategie neemt veel tijd in beslag en wordt dus echt gezien als langetermijnstrategie. Bovendien duurt het even voordat zoekmachines de doorgevoerde wijzigingen hebben opgemerkt en dit effect heeft op je ranking. Daar staat tegenover dat de eerdergenoemde toppositie in zoekmachines goed is voor de ultieme online zichtbaarheid, en dus voor een fikse groei in je bedrijfsvoering.
Bij Torseo streven we dan ook naar een langdurige samenwerking, gebaseerd op vertrouwen en transparantie. We houden je altijd op de hoogte van onze werkzaamheden, de resultaten en de aanpak die we hanteren, en vertellen je graag waarom we bepaalde keuzes maken op SEO gebied.
Heb je interesse in een samenwerking of wil je graag meer weten over onze werkwijze of tarieven? Neem dan gerust even contact met ons op, dan bespreken we de mogelijkheden.
Wil je hoger ranken in zoekmachines?
Als SEO specialist helpen we graag je plannen te realiseren en laten we je website hoger scoren in Google. Laat ons via dit formulier weten voor welke SEO uitdagingen je staat en onze experts nemen snel contact met je op. Neem je liever zelf telefonisch contact op met ons? Je vindt alle gegevens van ons SEO bureau op onze contactpagina.
Zelf aan de slag met SEO
Is een SEO bureau nog niet aan de orde voor jou? Dan kun je er zelf mee aan de slag door onze online SEO Gids te consulteren. Deze is volledig gratis. Mocht je toch nog vragen hebben, stuur ons dan gerust een berichtje.