Op zoek naar inspirerende LinkedIn boeken om je kennis bij te schaven over het populaire netwerk kanaal? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Dit zijn de beste LinkedIn boeken van het moment:
Naam boek | Auteur(s) | Taal | Beschikbaar | |
---|---|---|---|---|
LinkedIn voor Dummies | Bert Verdonck | NL | Bol.com | |
LinkedIn voor bedrijven | Corinne Keijzer | NL | Bol.com | |
Social Selling met LinkedIn | Patrick Petersen | NL | Bol.com | |
Maak een killer LinkedIn-profiel | Brenda Bernstein | NL | Bol.com | |
Solliciteren via LinkedIn | Aaltje Vincent, Mw. A. | NL | Bol.com | |
Meer succes met LinkedIn! | Corinne Keijzer | NL | Bol.com | |
Recruitment via Linkedin | Jacco Valkenburg | NL | Bol.com | |
De kracht van social selling | Wessel Berkman | NL | Bol.com |
LinkedIn boek voor dummies
Eén van onze favoriete boeken is “LinkedIn voor dummies“. Gezien de grote hoeveelheid vragen die we dagelijks binnen krijgen over het correct gebruik van LinkedIn, is dit boek over LinkedIn er echt één dat we warm kunnen aanbevelen aan de bezoekers van onze website.
Wereldwijd werden er al honderdduizenden exemplaren van dit boek verkocht. Hierdoor is het één van de populairste social media boeken op de markt. Het boek werd geschreven door Bart Verdonck. De autueur h eeft een jarenlange ervaring met het professioneel gebruik van LinkedIn en andere social media kanalen.
Dit boek is zeer intuïtief. Het omvat heel veel praktijkvoorbeelden en een toegankelijke uitleg van alle mogelijkheden van LinkedIn. Het boek start met een zeer algemene intro: de kracht van netwerken.
In hoofstuk 2 leer je hoe je een LinkedIn account moet aanmaken en hoe je je profielpagina kunt vullen. Ook het privacy gegeven komt hier aan bod. Vanaf hoofdstuk 3 leer je echt hoe je via LinkedIn een netwerk kunt opbouwen.
Hoofdstuk 5 legt de focus op een aantrekkelijk LinkedIn profiel. Ook deze tips kun je eens bekijken: 16 tips om je LinkedIn profiel te verbeteren.
Zakelijke LinkedIn boeken
Je komt online heel veel verschillende zakelijke LinkedIn boeken tegen. Deze boeken kun je gebruiken bij het opstellen en implementeren van je social media strategie.
Het beste boek voor LinkedIn marketing is “LinkedIn voor bedrijven“. Dit boek is in het Nederlands en werd geschreven door Corinne Keijzer. Het boek is er echt op gericht om de perfecte LinkedIn strategie te ontwikkelen voor je bedrijf en om je omzet te verhogen.
Social selling met LinkedIn
Social selling is het proces waarbij je een sterk persoonlijk brand opbouwt via diverse social media kanalen. Je doet dit onder andere door kwalitatieve content (blogs, een whitepaper, video’s,…) beschikbaar te stellen aan je contacten. Het draait om je zakelijke netwerk uitbouwen, banden verstevigen en op basis daarvan proberen een verkoopproces op gang te brengen.
Social selling is een heel belangrijk onderdeel geworden van online marketing. Wil je er graag zelf mee aan de slag? Dan kunnen we het boek van Peter Petersen aanbevelen: “Social Selling met LinkedIn“. Het is een praktisch leer- en managementboek dat de nieuwste, wervende features van LinkedIn highlight en op een rij zet. Het LinkedIn boek geeft inzichten in het verbeteren van de vindbaarheid, het aantrekken van besluitvormers en het verstevigen van digitale, zakelijke contacten.
Een ander social selling boek dat de laatste jaren heel populair is, is “De kracht van social selling“, geschreven door Wessel Berkman.
Een professioneel LinkedIn profiel
Wil je eruit springen met je professioneel LinkedIn profiel? Dan kun je het boek “Maak een killer LinkedIn-profiel” lezen van Brenda Bernstein. Dit boek was een bestseller op Amazon en geeft je alle tips die nodig hebt voor een uitstekend LinkedIn profiel.
Mensen werven via LinkedIn
Tegenwoordig worden meer en meer mensen gerekruteerd via LinkedIn, het is een echte business geworden. Wie hierover meer wil leren, leest best het boek “Recruitment via LinkedIn“. Dit boek werd geschreven door Jacco Valkenburg. Het is een praktische handleiding voor HR-professionals, recruiters en headhunters.
Wat is de prijs van een LinkedIn boek?
Een gemiddeld LinkedIn boek kost rond de 30 tot 40 euro. De prijs wordt bepaald op basis van het aantal pagina’s en of het boek al dan niet gebruikt wordt voor academische doeleinden.
Hoe weet je of een LinkedIn boek echt goed is?
Een goed LinkedIn boek kun je heel snel herkennen aan de vele positieve reviews. In dit overzicht hebben we de bol.com reviews toegevoegd aan de lijst, omdat we het belangrijk vinden om hierin transparant te zijn.
Elk boek over Instagram in deze lijst hebben we zelf gelezen en voldoet aan een bepaalde standaard. LinkedIn boeken die we zelf niet goed vinden, halen deze lijst absoluut niet. Lees dus zeker eens de reviews vooraleer je een boek koopt.