Op zoek naar inspirerende Instagram boeken om je kennis bij te schaven? Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Dit zijn de beste Instagram boeken van het moment:
Naam boek | Auteur(s) | Taal | Beschikbaar | |
---|---|---|---|---|
Instagram voor dummies | Jaap de Bruijn | NL | Bol.com | |
In beeld met instagram in 60 minuten | Kirsten Jassies | NL | Bol.com | |
Instaproof | Kirsten Jassies | NL | Bol.com | |
Het Leven van een Succesvol Instagram Influencer | Wesley Glasmacher | NL | Bol.com | |
Hoe word ik instafamous ? | Céline Schraepen | NL | Bol.com | |
Ultimate Guide to Instagram for Business | Kim Walsh Phillips | EN | Bol.com | |
Instagram For Business For Dummies | Eric Butow | EN | Bol.com | |
Influencers | Carole Lamarque | NL | Bol.com |
Instagram boek voor dummies
Eén van onze favoriete boeken is “Instagram voor dummies“. Gezien de grote hoeveelheid vragen die we dagelijks binnen krijgen over het correct gebruik van Instagram, is dit boek over Instagram er echt één dat we warm kunnen aanbevelen aan de bezoekers van onze website.
Wereldwijd werden er al honderdduizenden exemplaren van dit boek verkocht. Hierdoor is het één van de populairste social media boeken op de markt. Het boek werd geschreven door Jaap de Bruijn Jaap heeft een jarenlange ervaring met het professioneel gebruik van Instagram en andere social media kanalen.
Dit boek is zeer intuïtief. Het omvat heel veel praktijkvoorbeelden en een toegankelijke uitleg van alle mogelijkheden van Instagram. Het boek start met een zeer algemene intro: wat is Instagram en hoe werkt het?
In hoofstuk 1 leer je hoe je een Instagram account moet aanmaken en hoe je je profielpagina kunt vullen. Ook het privacy gegeven komt hier aan bod. Vanaf hoofdstuk 2 leer je echt met Instagram werken: hoe plaats je een update, hoe tag je een vriend, hoe stuur je een privé-bericht,…
Hoofdstuk 7 gaat over het zakelijk gebruik van Instagram als marketinginstrument. Zo zie je onder andere hoe je een insta-marketingplan moet opzetten.
Zakelijke Instagram boeken
Je komt online heel veel verschillende zakelijke Instagram boeken tegen. Deze boeken kun je gebruiken bij het opstellen en implementeren van je social media strategie.
Het beste boek voor Instagram marketing is “Ultimate Guide to Instagram for Business“. Dit boek is in het Engels en werd geschreven door Kim Walsh Phillips. Het boek is er echt op gericht om de perfecte Instagram strategie te ontwikkelen en om je omzet te verhogen.
Ook het zakelijk Instagram boek “Instaproof” kunnen we zeker warm aanbevelen. Het Instaproof boek legt uit hoe je als bedrijf aan meer Instagram volgers krijgt, hoe je Instagram statistieken moet interpreteren, hoe je een influencer wordt en zoveel meer.
Instagram influencer worden?
Droom je ervan om je boterham te verdienen als Instagram Influencer? Dan moet je absoluut het boek “Hoe word ik instafamous?” lezen. In dit boek verklappen Instagram influencers Céline Schraepen en Talisa Loup hoe je van instagram je job kunt maken. Ze delen waardevolle tips & tricks waarmee je direct aan de slag kunt gaan.
Een tweede boek dat je zeker moet lezen is “Influencers“. Dit boek werd geschreven door Carole Lamarque. Carole is een expert in innovatieve marketing en heeft een jarenlange ervaring met Instagram. In haar boek legt ze uit hoe je onder andere duurzame relaties kunt opbouwen met influencers om zo nog meer online successen te boeken.
Wat is de prijs van een Instagram boek?
Een gemiddeld Instagram boek kost rond de 20 tot 30 euro. De prijs wordt bepaald op basis van het aantal pagina’s en of het boek al dan niet gebruikt wordt voor academische doeleinden.
Hoe weet je of een Instagram boek echt goed is?
Een goed Instagram boek kun je heel snel herkennen aan de vele positieve reviews. In dit overzicht hebben we de bol.com reviews toegevoegd aan de lijst, omdat we het belangrijk vinden om hierin transparant te zijn.
Elk boek over Instagram in deze lijst hebben we zelf gelezen en voldoet aan een bepaalde standaard. Instagram boeken die we zelf niet goed vinden, halen deze lijst absoluut niet. Lees dus zeker eens de reviews vooraleer je een boek koopt.